Afterwork-workout.

Äntligen hemma från jobbet och får slappna av i soffan. Jag har börjat uppskatta kvällarna och mina lediga dagar mycket mer nu, sedan jag började jobba heltid. Förra sommaren jobbade jag också heltid, men med kontorsarbete, och det är samma sköna känsla nu som då när man kommer hem.

Till jobbet tog jag bussen, eftersom jag kände mig så lat. Men hem har jag faktiskt powerwalkat! Är riktigt stolt, för jag var väldigt nära på att hoppa på vilken buss som helst, åt rätt håll, ett tag. Men jag gjorde som man skulle, "suck it up" som man säger, och vandrade på.
Det är 4,5km från dörr till dörr mellan jobbet och hemma. Det tog 50 minuter för mig att komma hem idag. Jag tog en liten omväg då jag skulle boka bord på en Svensk (!) restaurang inför fredag. Jag och Daniel ska fira min födelsedag, jag fyller 23! Woho.

Så här såg min runda ut idag


Om jag går i rask takt till och från jobbet varje dag, kommer jag bränna 600kcal om dagen! Det, plus att jag ska ligga på 500kcal underskott, borde sätta fart på vägen till målet. Känner mig taggad nu, jag kämpar på och hoppas på resultat snart.

Tips! - Tänk efter riktigt noga; har inte du en bussresa/bilresa som du kan byta ut mot att promenera? Att promenera eller powerwalka 1 timme varje dag kan minska risken för blodpropp, och är dessutom oerhört nyttigt för förbränningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0