Aggressions-avlastning.

Det bästa som finns när man är riktigt sur eller irriterad är att gå ut på en powerwalk eller löparrunda. Jag lovar att det hjälper, lite i alla fall.Du blir förmodligen inte världens lyckligaste bara för att du springer av dig, men det hjälper mot den extra energin man får av att bli så där jävligt förbannad på något eller någon. Jag var precis ute på en sån lite runda, kände att jag var tvungen att skaka av mig argheten. Att promenera eller springa får mig alltid på bättre humör, det släpper ut det jobbiga och lämnar kvar lite av en frid, vilket är skönt. Sen, när man kommer hem, kan man ta tag i det som gjorde en arg på ett bättre sätt. Eller låta bli, om man föredrar det.

Min runda blev ungefär 4km och tog 45 minuter. Jag önskar jag hade kunnat gå snabbare, men jag glömde ta på mig en bh så det gick inte, tyvärr.

Så här fint var det när vi promenerade längs stranden i Dongara.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback