Anzac Day.

Idag är det public holiday här i Perth. Det är Anzac Day, vilket är som en minnesdag för alla som stupat i krig. Det var en minnesstund i gryningen där man ägnar tankarna åt alla som mist sitt liv i krig och alla deras nära. Jag och Daniel var tyvärr inte med och såg det hela, för jag har verkligen kört slut på mig själv med allt jobb och all träning. Jag orkade helt enkelt inte gå upp i gryningen för att åka till Kings Park och titta på händelsen.

Idag har vi inte gjort så mycket. Vi skulle åka till Subiaco Market för att köpa färsk frukt och grönsaker, men det var stängt. Dom har öppet på public holidays, men endast om det inträffar på en måndag (what da fock, lixom?). Då bestämde vi att vi istället skulle in till stan med våra housemates och dricka bubble tea. Vi åkte i separata bilar så vi skulle följa efter dom. Det gick inte så bra utan vi tappades bort och hittade inte sen. Så jag och Daniel gick på kinesisk restaurang och åt sen lunch istället.

När vi kom hem var jag så trött att jag somnade, så det blev en timmes powernap. Nu ska jag köra ett kort pass med Yoga här hemma för att varva ner och det är min enda träning idag. Jag har sån sjuk träningsvärk efter passet igår att jag knappt kan röra benen. Lite yoga borde sträcka ut musklerna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback