Bubble-tea.

Jag har varit lite syndig idag också, men jag kunde helt enkelt inte säga nej då mina housemates frågade om jag ville följa med och dricka "bubble-tea". Jag hade faktiskt ingen aning om vad det var när jag åkte med, jag trodde det var vanligt te med kolsyra. Men det visade sig vara fel. Ni undrar säkert vad det var för något?

"Bubble-tea" är en asiatisk specialitet, enligt mina housemates, och den serveras som en kall dryck. Man kan välja mellan hur många olika smaker som helst och det är smaksatt mjöl blandat med te. "Bubblorna" är små kulor av gelé som man tillsätter i drycken och sedan dricker man den med sugrör och suger samtidigt upp de små kulorna. Man kan även välja andra toppings, till exempel jellyrör med olika smaker.

Jag valde en som hade ananassmak. Den var helt okej, men lite för söt för min smak så nästa gång tar jag en som är lite mer sur.

"Bubble-tea" - lite finare bild.

Det här är en dryck som är ganska onyttig och ingenting jag kommer dricka ofta då jag är på strikt träningsschema. Men så länge det bara händer någon gång ibland så kan man unna sig något litet och gott.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0