Fruit plate.

Idag på jobbet har det varit väldigt lugnt, det börjar ju bli vinter här på andra sidan jorden och folk är inte lika galna i glass och smoothies just nu. Det är faktiskt kallare än vad det var när jag kom hit i januari. Då hade jag problem med värmen och höll på att avlida varje gång jag skulle sova för det går ju faktiskt inte att klä av sig mer än naken, hur mycket man än försöker. Nu är det omkring 25 grader under dagen medan det sjunker till kanske 13/14 under natten. Fortfarande stor skillnad från Sverige, men det är så kallt här nu så jag fryser snart till is. När man har vant sig vid 40 grader är det sjukt kallt med 25!

Hur som helst. Jag och min kollega tyckte att det var alldeles för lite kunder i butiken idag och vi gjorde såklart allt för att locka in de snåla människorna. Vi förberedde en liten bricka med färska godsaker till våra kunder. Delvis för att få mer dricks, men det hjälpte inte mycket om jag ska vara ärlig. Människor är snåla! Fast, det är klart, jag brukar själv inte lämna dricks när jag är någonstans. Så vi får väl vara nöjda med det lilla vi får?


Något som jag märkte idag är att folk roffar åt sig som grisar. Det är ju meningen att man ska ta en fruktbit för att smaka, lixom. Men de flesta tar en, sen en till och bara en till + lite mer. Och sen en extra när man inte tittar. Gör ni också så? Tar ni så mycket ni kommer över när det är gratis eller tar ni med måtta? Gratis är gott, men det finns väl gränser?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback