Full rulle.

Idag har det verkligen varit full rulle hela dagen lång. Jag började jobbet kl. 06.30 på en av de andra juice-barerna som vi tillhör. I och med det var jag tvungen att gå upp kl. 5 (!) imorse för att kunna ta min dagliga powerwalk till jobbet och vara i tid. Det kändes riktigt segt när klockan ringde och jag ville egentligen bara somna om och glömma jobbet. Men, jag tvingade mig upp och vandrade iväg runt halv 6 och det kändes faktiskt lättare än jag trodde. Dessutom pratade jag i mobilen med min underbara vän Ellis (hemma i sverige) hela vägen, så vägen kändes mycket snabbare än vanligt. Synd bara att det är så svinigt dyrt att ringa hem!!

Att arbeta i den här andra baren var kul, lite omväxling. Plus att det är mycket fler kunder som besöker den baren än hos min vanliga, så tiden flög iväg. Och rätt som det var hade jag jobbat 8h45min utan rast. Vanligtvis blir jag tillsagd när jag ska ta rast och det kändes lite pinigt att behöva tjata om det när jag aldrig har jobbat med människorna förut. Men den positiva sidan är ju att det blir mer lön! NICE!

Nu ligger jag i soffan och är helt slut i rutan. Jag tror att min hjärna har checkat ut för dagen och det känns lite som mos i skallen faktiskt. Hoppas det läker tills imorgon då en ny spännande arbetsdag väntar. Ny dag, Nya tag som man säger. Hörs.

Trött och nyduschad.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback