Motivation.

Att motivera sig själv i sin träning är superviktigt. Det gäller att inte tröttna och att se de små stegen framåt som man faktiskt gör, trots att det kanske inte syns på vågen eller i spegeln. Något som jag brukar göra är att jag på morgonen går igenom den träning som jag vill utföra under dagen. Det kan vara att jag ska ta en längre runda hem från jobbet eller att jag ska gå en extra promenad under dagen. När jag sedan har bestämt mig för vad det är jag ska göra under dagen, gör jag allt för att hålla mig till planen.

Det gäller att inte ge efter för lathet eller frestelser, vilket är så otroligt lätt. Det gäller att verkligen hålla sig till sin egen plan och inte fuska. Det viktigaste av allt är att inte sätta för höga krav på dig själv då det gör det omöjligt för dig att hålla dig till planen. Sätt upp ett mål som du vet att du kommer klara av. Sätt upp små mål under dagen som motiverar dig.

Exempel på små "varje-dag-mål":
  • Ät inte kakan som serveras på fikat
  • Gå en promenad under lunchen/efter jobbet
  • Gå eller ta cykeln till affären, istället för bilen
  • Skippa såsen till maten
  • Ta ett extra varv runt kvarteret med hunden på morgonen
  • Öka takten när du är ute och promenerar
  • Gå 1km längre varje vecka på dina powerwalks
Det finns så mycket man kan ändra på i vardagen, små saker, som gör stor skillnad i längden. Tänk framåt, hur vill du se ut om 2, 5 eller 10 år? Att träna stärker både insidan och utsidan, du får så mycket tillbaka av att bara röra på dig liite mer om dagen eller skippa de onyttiga sakerna i kosten!

Träna och ät rätt för att bli nöjd med dig själv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0