Delmål 2.

Nu så, tio dagar försenat kommer mitt juli-mål. Och eftersom jag är den segaste människan i världen så får jag skylla mig själv och har endast 3 veckor på mig att nå uppsatta mål. Tyvärr lyckades jag inte så bra som jag hade tänkt mig till 1 juni. En del berodde på att min rygg pajjade vilket gjorde att jag inte kunde träna alls på nästan 3 veckor. Nu har den äntligen blivit så pass bra så att jag kan sätta igång med hårdträningen igen, så länge jag fixerar ryggen och inte gör något fel. Dags för nya mål!

Delmål till 1a juli:
  • Vikt: 56kg (58kg) = minus 0,66kg i veckan
  • Midja: 66cm (68cm) = minus 0,66cm i veckan
  • Minst 4 morgonpass i veckan
  • Minst 2 dagar per vecka med både morgon- och kvällspass
  • Orka 3st chins (utan hjälp)
  • Orka 1x10 x 40kg knäböj
Just nu orkar jag knappt en chin utan maskinhjälp. Så det ska verkligen bli spännande att träna upp det. Blod, svett och tårar kommer det alldeles säkert att krävas. När det gäller knäböj kör jag just nu 3x10 x 20kg, alltså 3 set med 10 repetitioner och med 20kg. Även här blir det en rejäl ökning.

Morgonträningen kommer antagligen vara jobbigast imorgon och på tisdag, innan jag har kommit igång helt med det. Men jag räknar med att det kommer bli lättare mot mitten och slutet av veckan. Jag är verkligen jätte-exhalterad just nu med att sätta igång med mitt nya schema. Eftersom min förra planering blev pannkaka så ser jag fram emot ett nytt försök.

Jag kommer även att fortsätta på min periodiska fasta + LCHF-diet. Med lite modifikation när det kommer till morgonträningen då jag kommer att ta en proteindrink direkt efter träning för återhämtningens skull. Men annars kommer jag inte att inta några kalorier före klockan 11 eller efter klockan 21. Jag ska även fortsätta planera kosten på ett bra sätt och ligga på omkring 1500kcal (eftersom jag nu kommer att träna mycket mer än innan).

Dags att återta formen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0