Systemkamera.

Jag säger välkommen hem till min nya bästa vän, en vit (!) Olympus PEN EP3. Jag har önskat mig en kamera i säkert 7 år, alltså en riktig systemkamera. Och äntligen har jag hittat en som jag älskar mer än allt annat på jorden (okej, inte riktigt då) som har fått flytta hem till mig. Dessutom gjorde jag ett riktigt kap när det gäller priset. Tjänade ungefär 1000 spänn på att beställa den från Hong Kong och leverera till Australien istället för att köpa den hemma i Sverige. Perfekt! Tyvärr blev det inte med Twin Lens den här gången eftersom det var för dyrt just nu, men jag kan alltid köpa ett andra objektiv senare under året.

Jag är ju fortfarande nybörjare när det gäller systemkameror, så jag behöver inte mer än ett objektiv just nu. Det är svårt nog som det är. Vi har spenderat de senaste två dagarna, sedan jag fick den i måndags kväll, med att lära känna varandra. Det finns så många olika funktioner, och touch screen och ART-filter så att man kan ha olika effekter. Jag är så supernöjd hittils och ska försöka hitta något intressant att ta kort på imorgon.

Jag tycker att min nya kamera är så otroligt snygg, den är ju vit. Och inte bara vit, utan glittrigt vit om man tittar nära, det lixom glittrar i rosa-aktigt på något sätt. Jag har blivit förtrollad av att äga en så vacker sak. Alla mina tekniska prylar är vita har jag tänkt på. Min dator är vit, min externa hårddisk är vit, min minidator är vit, min nya kamera är vit.. ja ni ser ^^. 
 
Jag och min kompis (+ en skitig badrumsspegel) = sant 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0