Mitt mål.

När man påbörjar en plan, så som jag har gjort nu med min träning, måste man ha ett mål. Det näst viktigaste är att ha delmål. Delmålen hjälper dig att hitta fram till ditt stora mål och dessutom ser man resultat under tidens gång vilket gör att man inte tröttnar, vilket kan vara lätt att göra om det inte händer nånting. Målet bör inte vara för orealistiskt. Du ska sätta upp ett mål och en tidsplan som du vet att du kan klara av.

Mitt mål är att jag ska komma i bättre form och få en starkare kropp än vad jag hade förra sommaren, innan jag åkte till Frankrike. Det stora målet är att jag ska väga omkring 52-54kg inom ett år. Ett år är ganska lång tid och anledningen till att jag sätter en så stor tidsram är för att jag vill att det ska hålla i sig. Jag vill inte gå ner och sedan lägga av med min nya livsstil och gå upp i vikt eller förlora kontrollen över kroppen. Under ett år ska jag alltså träna, äta rätt och gå ner i vikt samt även se till att hålla den vikten, fortsätta motionera och äta rätt.

Bild från 16 augusti 2011, strax innan jag åkte till Frankrike.
Vikt: ca 55kg



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0