Micaela.

Jag tänkte börja med att beskriva mig själv:
Mitt namn är Micaela och jag är 22 år. Jag har sedan 2008 studerat affärsjuridik i Linköping och trivs jättebra. Under hösten 2011 studerade jag utlandstermin i Frankrike, vilket var bland det bästa jag gjort. Det var en stor upplevelse och jag träffade många nya vänner, både svenska och från andra länder. Studierna led väl lite, kan jag erkänna. Det blev mycket nöje och umgänge, jag tog verkligen vara på tiden jag hade där. Den lite mindre bra sidan av min tid i Frankrike var att jag dels var ifrån min pojkvän under 4,5 månader och även att det blev mycket skräpmat så min kropp blev inte vad den brukade vara.

I januari 2012 tog jag studieuppehåll från affärsjuridiken och tog flyget till Australien där min pojkvän har utlandsår. Jag tog mitt pick och pack, stack direkt från Frankrike utan att resa hem emellan och flyttade ner till andra sidan jorden. Just nu trivs jag bra och har fått heltidsanställning på en juicebar, Java Juice, där jag är 2IC (second in charge). Det är oklart hur länge jag kommer att stanna här. Daniel blir klar med studierna i juni och sedan kommer vi att resa runt; vi ska bila runt Australien och besöka alla intressanta platser som finns i landet, vi ska resa runt i Asien och passa på att njuta under tiden vi befinner oss på andra sidan. Det känns lite som en dröm som går i uppfyllelse då jag alltid velat åka till Australien, ända sedan min morbror studerade här för ca 10-15 år sedan. Han bodde här i 2 år och min familj var aldrig och hälsade på. Så nu försöker jag få hit morsan, men dom har fullt upp med att bygga om huset hemma på Värmdö så vi får väl se om hon har tid lite närmare juni.

Jag har som sagt lagt om min livsstil, och ganska dramatiskt dessutom. Från att ha gått upp ca 5 kg under min tid i Frankrike, eller mer(?), har jag nu gått ner ungefär 3 av dessa. Jag har börjat tänka mer på vad jag stoppar i mig och försöker att dra ner på kolhydrater så att det inte blir för mycket av "det goda". Jag började träna regelbundet igen i slutet av januari, efter en paus på 5 månader. Nu är jag absolut på G och har börjat krypa mot mitt mål!


Kommentarer
Postat av: Jeanine

ååh kul att du skaffat en blogg! :D

2012-03-30 @ 19:59:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0