Akupunktur.

Jag har idag varit hos en kiropraktor för första gången och det första han gör är att ta fram akupunkturnålar för att sticka in i lilla jag. Jag som är så sjukligt nålrädd!! Jag höllpå att dö när han sa det, men tog på mig tuffa masken och la mig på britsen, drog upp tröjan och andades djupt. Till en början var jag så nervös att jag trodde jag skulle kräkas och det kändes verkligen hur hemskt som helst. Men så gick det över lite.. Tills han var redo med nålen. Det gjorde inte så ont när han stack in den först, det kändes mest bara som ett litet stick och kittlades lite. Men sen! Oj oj oj vad ont det gjorde. Tydligen så har jag en inflamation i nedre delen av ryggen samt ett trasigt ligament som måste läka. Så när han stack ner nålen längre kändes det som att tusen nålar simmade så snabbt de kunde upp längs ryggraden. Inte skönt!

Jag fick en återtid imorgon då jag ska få lite mer massage och akupunktur för att svullnaden i vävnaden ska gå ner så att jag gradvis kan bli bättre i ryggen. Jag fick även ett stödbälte av min kiropraktor. Det här stödbältet ska jag nu bära i 12 månader framåt, dag och natt, hela tiden förutom när jag duschar. Det blir intressant.

Jag kommer vara så snygg när jag tar på mig tajta klänningar då mina fejkade lovehandles sticker ut så att jag ser ut som ett fettberg! Woho! Tur jag inte ska festa på 8 månader, så kanske jag hinner banta ner mig tillräckligt så det inte syns.

För övrigt har dagen varit väldigt lugn och jag har ägnat en stund åt att använda min kreativa sida. Den här fina teckningen är min utsökta kreation från dagen. En regnbåde i 360° får symboliser den ljusa framtid som jag kämpar mot med min djävulska rygg.

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback