Att leva som man lär.

Jag tycker att det är viktigt att stå för det man tycker och att man lever som man själv tycker att andra ska leva och vara. Det är ju därifrån som uttrycker "leva som man lär" kommer ifrån. Att man ska vara en förebild för det som man själv förespråkar.

Något som jag har varit emot hela mitt liv och tycker ser otroligt fult ut, det är när människor klär sig i för små byxor. Så att det blir som en valk-kant ovanför byxlinningen. Ni vet, när det ser ut som att man har skitstora lovehandles fastän man egentligen är ganska normalbyggd. Det ser så fruktansvärt ut, enligt mig. Så jag har självklart alltid varit väldigt noga med att byxor och kjolar ska passa min kropp så att jag slipper se ut som en stoppad korv. Men! Nu har det blivit lite av en omöjlighet för mig med mitt nya stödbälte.

Bältet sitter hyfsat hårt för att ge ett bra stöd åt ryggen (ibland känns det som blodstopp till benen!). Det gör att mitt "höftfett", alltså allt utom själva höftbenet trycks uppåt och bildar såna där äckliga valkar. Jag kommer ju se ut som en riktigt puma i tajta klänningar hädanefter! Midja, valk, bälte, valk, höfter. Snyggt. Det ser ut som att mina lår är dubbelt så stora också. Det är verkligen förjävligt det här, men vad gör man inte för att bli bra i ryggen. Jag får helt enkelt offra min snygga kropp i ett år. Det är fan i mig tur att jag redan han en man.

Jag antar att det bara är för mig att acceptera och lära mig att älska min nya bästa vän för året framöver. Jag ska inte klaga, det hade kunnat vara värre. Jag hade ju kunnat få en sån där "ryggställning" som man har när man fixerar ryggen, haha! (Peppar peppar!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback