Dag 1 + dagens kost.

Dag nummer 1 med periodisk fasta är avklarad och jag känner mig nöjd. Dagen började lite krångligt då jag vaknade imorse och var superhungrig. Jag som aldrig brukar vara hungrig på morgonen, säkert hjärnan som spelade ett spratt eftersom jag visste att jag inte fick äta innan 11. Men jag övervann hungern och dagen fortsatte relativt smärtfritt. Nu är sista målet ätet och klockan närmar sig 20. Jag funderar på att lägga mig lite tidigare idag och undvika att bli hungrig igen lite senare.

Frukosten kl. 11.oo bestod av 290kcal:
  • 250ml proteindrink
  • 1 banan
  • 1 tsk jordnötssmör (utan tillsatser/socker)
Lunchen kl. 14.3o bestod av 360kcal:
  • 225g coleslaw, hemgjord (vitkål, morot, yoghurt)
  • 150g grekisk yoghurt
  • 100g frysta hallon
Middagen kl. 19.3o bestod av 470kcal:
  • 3 köttbullar, hemgjorda
  • ½dl sås
  • 100g broccoli/blomkål
  • 50g rivna morötter
  • 250ml soyamjölk
Jag är nöjd. Jag provar mig fortfarande fram för att se hur mycket som mättar och vad som behövs mer av/mindre av. Till lunchen blev det en aning mycket yoghurt, det hade räckt med 100g för jag blev verkligen proppmätt. Jag tycker att det är så obehagligt att bli sådär mätt så man bara vill lägga sig ner, speciellt på jobbet när jag bara har en kvarts rast. Så till nästa gång tar jag lite mindre. Imorgon blir det lyxlunch: rester från idag, köttbullar och morötter. Mums.

Jag försöker hålla mig till de tider jag själv har satt upp med maten, men det brukar bli +/- en kvart oftast. Det beror på att det på jobbet kan komma kunder precis när man ska ta rast och då får man skjuta upp det, eller att maten hemma tar längre tid att laga än planerat. Men så länge jag håller mig inom en tidsram på 1 timme varje måltid så är jag nöjd och känner att planen går som den ska.

Nu ska jag lägga mig i sängen och planera morgondagens middag. Hittills är det lite svårt att komma på saker att laga när man måste tänka på innehållet hela tiden. Tidigare var det bara att göra det jag var sugen på, men nu måste jag planera mycket mer. Men det är rätt kul ändå, jag tycker om att planera. Det roligaste är ju att just planera, desto tråkigare och svårare att följa planen. Jag har funderat på om jag inte borde bli planerare för andra. Folk kan anställa mig så planerar jag deras vardag, så slipper jag påverkas själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0