Dag 2 + Dagens kost.

Dag #2 av periodisk fasta och det har fungerat bra även idag. Lite ovant fortfarande att ha så strikta tider och strikt intag, men jag tror att det kommer att bli lättare och lättare. Det har varit lite jobbigt idag faktiskt och jag tror att det delvis beror på att jag har varit så himla uttråkad. När man är uttråkad äter man, det tror jag de flesta kan hålla med mig om? Men jag har hållt emot och följt mitt schema!

Anledningen till att jag har varit så otroligt uttråkad är att det har varit superlugnt på jobbet idag + att jag fick jobba HELT själv! Det är såååå tråkigt. Stå själv i baren och bara vänta på kunder i 8 timmar. På 8 timmar kanske jag har haft sammanlagt 60 kunder idag! Förstår ni?! En vanlig dag, med mycket folk, innebär närmare 170 kunder. Det är stoor skillnad. Så står jag där helt själv och fjollar runt och försöker hitta på saker att göra när allting redan är gjort. Och inte kan jag gå på toa heller för att få tiden att gå, för jag kan inte lämna kassan obevakad. Nej, det var inget kul idag. Hoppas jag slipper ensamma dagar hädanefter.

Åter till min diet och kost. Eftersom det nu var så himla tråkigt och lugnt på jobbet idag så har jag passat på att planera kosten för 3 dagar framåt. Så nu har jag ett klart schema fram till fredag. Det känns skönt, då är det bara att laga och packa matlådor. En dum sak är att vi inte har någon mikro på jobbet så jag måste planera luncher som kan ätas kallt. Jag har redan upptäckt att omelett är bland det äckligaste som finns om det äts kallt dagen efter tillagning.

Dagens kost i bild!

Jag kom på en skitsmart idé! Jag kan ju bara ta bilder på mina kostscheman så slipper jag skriva om allting tusen gånger! Perfekt.

Jag är riktigt nöjd med dagens kost. Lunchen var bra och mättande, middagen funkade och blev lagom storlek (bara liiite mycket kött) och överlag har dagen flutit på bra. Definitivt en version som återkommer igen. Jag har ett anteckningsblock där jag för ner alla dagars kostscheman så att jag kommer ihåg och kan upprepa vad jag äter. Då kan jag utvärdera vilken kombination som är bäst sen om två veckor.

Middag!


Det var riktigt mumsigt, men tyvärr är keso här i Australien inte alls lika gott som i Sverige. Jag vet inte riktigt vad skillnaden är, men den här innehåller mer fett så det kanske är det som gör att smaken blir annorlunda. Jag saknar verkligen svenska råvaror nu, svensk laktosfri mjölk och creme fraishe! Bajs, jag får stå ut i 8 månader till. Puss&Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback