Dag 3 + Dagens kost.

Idag var min lediga dag från jobbet och jag ägnade första halvan till att sova ut och dra mig riktigt länge i sängen. Det känns fortfarande superbra med periodisk fasta och jag saknar inte att äta på oregelbundna tider och äta allt vad man känner för. Det känns mycket mer hälsosamt och kul att faktiskt ha koll på allt jag stoppar i mig. Jag vet att det dessutom kommer att göra mig gott i framtiden. Och om man inte gör något åt formen när man är ung, så är det rätt kört senare i livet. Tyvärr. Viktigt alltså att sätta ribban inför vuxenlivet och svårigheterna att komma i form när man inte har en bra bas.

Dock har det varit lite tufft att följa tiderna exakt nu när jag har varit hemma. Tiden flyger lixom iväg när man inte hela tiden håller koll på klockan. Men jag har lyckats äta på utsatta tider med omkring 30 minuters diff. Jag är nöjd med det trots allt. Tyvärr har jag inte hållt mig till det schemat jag la upp för dagen på grund av att det skulle ta för lång tid med lunchen, så jag modifierade lite och det blev bra i slutändan ändå. Inget är ju hugget i sten lixom, och det finns sudd.

Frukost kl 11.50


Lunch kl 16.15


Middag kl 20.15


Angående de hemgjorda proteinbarsen så är det min käre mans verk. Han har studerat i två dagar nu för att kunna göra så proteinrika bar-liknande skapelser som möjligt. Det blev helsikes lyckat måste jag säga. Mycket protein och fett, snålt på kolhydrater och socker. Liknade negerbollar/chokladbollar i konsistenser och smaken, men lite mer mättande. Mums! Cred till min man som är så duktig.

Tyvärr glömde jag i all hast att ta kort på middagen som blev så fin med alla färger och laxen. Sånt händer. Men alla vet säkert hur lax med sallad ser ut hur som helst, så det kanske inte går någon nöd på er för det. Nu ska jag lägga mig och planera lite inför morgondagens mat. Eftersom schemat ruckades idag så går inte riktigt morgondagen ihop sig heller, så nu blir det pusseldags igen. Sov gott!



Kommentarer
Postat av: Linda

Kan du inte lägga upp bild o recept på proteinbarsen?

2012-05-23 @ 20:34:28
Postat av: milenamalmros

åååh hemgjord sådan.. måste lägga ut recept :)

2012-05-23 @ 23:34:38
URL: http://milenamalmros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0