Movie night + dag 5.

Jag tror att jag håller på att bli förkyld. Eller så beror min täppta näsa på att jag precis kollat på en gråtfilm. Jag är i alla fall snuvig av en eller annan anledning. Hoppas det inte är förkylning för jag har inte råd att vara ledig från jobbet. Money money, måste tjäna pengar!! Aaaaah!

Vår housemate har fått sin unge nu, så vi har blivit med barn i huset här. Fast inte riktigt ännu för dem har inte kommit hem från sjukan ännu. Bebben föddes igår eftermiddag och jag hoppas lite på att de kommer stanna på sjukhuset ett par dagar så att vi kan njuta av lugn och ro. Vem vet, det kanske blir världens kalabalik när de kommer hem och vi måste flytta ut för att vi inte får en blund? Hemska tanke, peppar peppar!

Idag har jag och min underbara man legat i soffan heeeela eftermiddagen (efter att jag pratat med min underbara Mickan) och bara myst och tittat på film. Vi har sett Australia och Rabbit Hole. Båda filmerna var bra. Nicole Kidman är ju faktiskt ganska skicklig. De rekommenderas, men om du ska se Australia så bör du ha åtminstone 3 timmar till övers för den är rätt lång och man kan behöva spola lite för den var rätt svår att fatta. Men den var väldigt intressant eftersom den handlar om den Australiensiska kulturen och när landet togs över och hur landets aboriginska invånare blev förföljda och trakasserade. Massa intressant helt enkelt.

Eftersom klockan blev så mycket nu och jag ska upp och jobba imorgon så tänkte jag inte lägga upp dagens kost just nu, för jag måste verkligen sova. Om jag hinner lägger jag upp det tidigt imorgon, innan jobbet. Annars kanske inte en dag gör så mycket om ni missar. Jag har hållt mig till planen och följer min periodiska fasta. Idag har jag ätit lite torkat kött utöver den vanliga kosten så det blev väl kanske +100kcal extra, men det är ju endast protein så det är okej =)

Godnatt.

Helt otroligt, såhär ser det ut under dagarna. Hur varmt och skönt som helst (i solen) sen på natten är det nästan 0-gradigt! Det skiljer 20 grader mellan natt och dag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0