Dag 8.

En vecka med periodisk fasta är avklarad och jag känner mig frisk och kry. Det verkar funka det här. Jag känner mig faktiskt himlans duktig som följer ett strikt schema och det är lättare än vad jag trodde. Jag vet att jag har varit dålig på att skriva upp allt här, men jag ska bättra mig. Det är ju bra både för mig och er, ni får se hur man kan lägga upp en kost och jag får som en dagbok att blicka tillbaka på. Det bästa med periodisk fasta tycker jag, är att man har regelbundna tider varje dag som man sätter upp. Att man äter på exakt samma tid varje dag så att kroppen lixom ställer in sig på det. Det är skönt, att slippa komma på helt plötsligt att "shit, vad hungrig jag är" och inte ha tid att laga något bra utan behöva slänga i sig något snabbt. Nu har jag exakt koll på vad jag stoppar i mig redan från morgonen.

Det börjar närma sig 1 juni nu, hörrni! Slutet på mitt delmål. Måste börja fundera ut ett nytt mål nu, kanske till 1 juli? Jag vägde mig på gymmet idag och än är det en liten bit kvar. Men jag tror att jag har samlat på mig vatten nu de senaste dagarna, tyvärr. Jag åt godis i lördags (på min ätardag) och det kan ju vara därför. Har känt mig lite "svullen" idag, uscha. Hoppas det går över tills imorgon. Planen är att jag ska till gymmet innan jobbet imorgon. Jag börjar klockan 11 så det finns gott om tid till träning före. Sen är jag jättespänd på att jobba imorgon eftersom vi har byggt om till coffee-shop nu. Jag har inte sett resultatet ännu utan såg bara när de började riva allt. Exciting!

Tjuvkik från dagens form.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0