Dark Shadows.

Jag blev besviken på Johnny Depp om jag ska vara helt ärlig. Han är alltid med i intressanta, bra filmer. Men Dark Shadows är bara konstig. Visst, den var bra på sina ställen men jag hade förväntat mig mycket mer än så. Det här var inte en av mina favoriter utan jag tycker ärligt talat att den kändes mer som ett hopplock av olika kontiga scener.

Det kändes lite som att ett gäng producenter hade suttit och brainstormat om olika coola grejer och sen inte kunnat bestämma sig för vad som skulle vara med i filmen och istället tagit allting. Dom tappade den röda tråden, som så väl behövs i en film, någonstans på vägen och det blev väldigt osammanhängande. Jag kom ofta på mig själv med att undra: "What?! Vad hände nu?" och "Hur blev det så?" eller "Vart hör det hemma i den här filmen?" eller "Vad har det med saken att göra?!". Helt enkelt en flopp från min sida.

Filmen hade kunnat vara så mycket bättre om det hade varit mer tanke bakom och man hade uttryckt storyn på ett bättre sätt genom att följa en röd tråd. Jag hade helt enkelt förväntat mig mer än såhär av en så bra skådespelare som Johnny Depp. (Nu påstår jag inte att det är hans fel att filmen är dålig, även om han var med och producerade den, men att han brukar ha ett öga för bra filmer).




Daniel tyckte att filmen var bra, men jag var inte lika lyrisk över Johnny Depp's performance.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback