I sista stund.

Jag är verkligen expert på att undvika saker till sista stund. Så nu är jag inte ens halvfärdig med en uppsats på 700 ord som ska vara inne senast på fredag. Den måste jag istället göra klart medan jag varvar med heltidsjobb. Hmm, varför är man alltid ute i sista sekund? Det är oerhört onödigt, för om jag bara hade gjort den här uppsatsen tidigare hade jag kunnat koncentrera mig på roligare saker istället.

Jag antar att det är många som känner igen sig i det här dilemmat? Att man skjuter på det för att man inte orkar, det finns roligare saker att göra, man är för lat eller för att man helt enkelt inte alls har någon lust att plugga. 

Det är lätt att vara efterklok, tyvärr. Nu lägger jag ner för ikväll och har väl hunnit med ungefär 250 ord med all efterforskning som behövs för att det ska bli en bra uppsats. Tar nya tag imorgon innan eller efter jobbet. Eller kanske både och för att hinna klart? God natt.

När ska jag lära mig?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0