Känguru-jakt.

Ännu en ledig dag och den började jag med att spendera extra länge i sängen imorse medan Daniel sprang iväg till skola och gym. Gick upp och tog en proteindrink till frukost när han kom hem vid 12 och sedan bestämde vi oss för att vi skulle ut på känguru-jakt.
I närheten av området där vi bor finns en ö, precis mellan oss och stan. På den ön bor det ett 10-tal kängurusar och man kan vandra om kring och titta på dom. De är till och med så pass vana vid människor att man kan gå fram till dem och klappa dem, om man är försiktig. Risken finns ju att de blir rädda och sparkas. Vi var ute i ungefär 2 timmar och vandrade runt ön och tittade efter kängurusar, men hittade inga. Så på vägen tillbaka, när vi nästan hade gett upp, såg vi 3 stycken små sötisar stå och beta i gräset. Och jag blev överlycklig för kängurusar är mitt favoritdjur. De är så otroligt söta och mjuka i pälsen. De flesta är riktigt trevliga och de älskar att bli klappade ♥


Jag och mina nya vänner ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0