LUSH.

Något som jag tycker är viktigt är att ta hand om sig själv, om sin hud och sitt hår. Att se till så att kroppen mår bra både på insidan och utsidan. Om du känner dig fräsch och snygg kommer även andra att se dig på det sättet. Viktiga punkter på vägen till ett hälsosamt liv är alltså inte bara rätt träning och rätt kost, utan det gäller även att ta hand om det yttre i form av hud, hår och naglar. Jag har alltid varit intresserad av att ta hand om mig själv på det sättet och ett steg i rätt riktning kom när jag började arbeta på mitt nuvarande jobb. Vi har nämligen en liten förmån i form av presenter från vår organiska granne LUSH.

På mitt jobb har vi ett litet privat samarbete med en butik som heter LUSH. Det är en butikskedja som finns runt hela världen och som arbetar med organiska hygienprodukter. (LUSH kommer från början ifrån England och har funnits i omkring 20 år). De tillverkar tvålar, shampoo, balsam, ansiktsmasker, hårmasker och skrubbprodukter. Allt gör de själva i butiken och för att kunna tillverka allting behöver dem is till de olika färska blandningarna. Isen hämtar de hos oss, i vår ismaskin, eftersom vi alltid har ny is och inte hinner använda all. Samarbetet med dem går ut på att dom får hämta hur mycket is dom vill hos oss, och i gengäld tar de med sig presenter till oss ibland. Vi får alltså gratis hygien-, hudvårds- och hårvårdsprodukter varje vecka. Organiska och hemmagjorda produkter dessutom, utan en massa tillsatser, utan det innehåller endast naturliga råvaror.

Jag tycker att det är extra viktigt att se efter i innehållsförteckningen när det gäller något du ska stoppa på huden eller håret, speciellt huden. Huden suger upp det som finns i ansiktsmasken och det är inte hälsosamt att stoppa något i ansiktet som innehåller en massa E-ämnen och skit. Det är så stor skillnad på att använda de gär ansiktsmaskerna från LUSH och att köpa någon random på t.ex H&M. Man känner direkt man har tvättat av den hur huden mår mycket bättre och mjukheten i huden går inte ens att beskriva. Jag kommer förmodligen aldrig mer att köpa en vanlig, billig ansiktsmask, utan jag håller mig till lite dyrare, naturliga och organiska. Om man ska ta det ännu längre så är naturligtvis det bästa att själv göra sin ansiktsmask, för då är det absolut fritt från allt konstgjort och innehåller endast färska råvaror.

Oatifix - för en lenare och fräshare hy, mjukar upp och förnyar
Catastrophe cosmetic - ger ny lyster när makeup har tagit ut sin makt
The sacred truth - ger huden nya tag och föryngrar



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0