Me-day.

Alla borde unna sig åtminstone en dag i veckan då man bara tänker på sig själv och sin hälsa. Ta hand om er själva och skäm bort er med en ansiktsmask eller ett långt, varmt bubbelbad. Det gör att man känner sig ny och fräsch och redo att ta resten av veckan med storm! Det här är något som är nyttigt för hälsan och råder bot på onödig stress. Alla kan ta en dag ledigt i veckan och inte tänka på något annat än att må bra, både innuti och utanpå. Vi måste unna oss lite Lyx i vardagen!

Det första jag gjorde i morse när jag vaknade var att krypa till badrummet, tvätta ansiktet och sätta på en ansiktsmask för att fräscha upp hyn. Som jag kände mig piggare efteråt! Det är som att vakna upp till en ny människa helt enkelt. Planen för idag är att även ta en lång, uppvärmande dusch och fixa hårinpackning, raka benen, peela kroppen och förnya mig själv. Efter det ska jag fixa ögonbrynen och kanske klippa till kaluffsen lite. En hel dag för bara mig med andra ord =)


Mitt hår har föresten blivit så himlans slitet sedan jag flyttade till Australien. Det beror säkert på värmen, solen och klimatet här jämfört med Sverige. Håret är lockigare här nere, men fy så mycket torrare! För mig är det viktigt att inte tvätta håret för ofta, samt att tillföra fukt till hårbottnen och dricka mycket vatten så att håret blir friskare. Jag borde nog äta mer B-vitamin också för att vara extra noga. Jag har i alla fall köpt en ny flaska med hårserum som ska göra håret mer följsamt och slätt. Det är något jag absolut inte klarar mig utan, en vinnare helt klart. Jag använder det nästan varje dag och håret blir så fint och silkeslent.


Nu tycker jag att Alla tar fram sina almanackor och planerar in en "jag-dag" för kommande vecka!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0