No More Alkohol.

Apropå det här med att jag och Daniel har ingått en "pakt" om att inte dricka alkohol på 8 månader (SHIT!!!). Det är väldigt många som tycker att jag är dum i huvudet och anser att "alkohol är ju bra för dig", "men herregud, varför i allsin dar, VARFÖR??!" och "hur ska du någonsin klara det?".

Jag kan verkligen inte förstå hur de här människorna tänker. För det första så är det jag själv som har bestämt att det är såhär mina kommande 8 månader ska se ut. Det beror dels på träningen, jag vill se resultat och alkohol förstör mina resultat! Dels för att spara pengar, för alkohol är superduperfucking-dyrt! Jag och Daniel ska ut på vår livs resa om 2 månader och åka Asien runt, då måste ekonomin hålla och alkoholen förstör min ekonomi! Varför ska jag lägga pengar på alkohol när jag istället kan åka till nya Zeeland och vandra i landskap som bara kan beskrivas som "sagan-om-ringen-underbart"? Och varför i all världen skulle jag nu inte klara av det? Jag har redan klarat mig utan alkohol i en månad ungefär och det är ingenting jag direkt saknar.

Jag ser det som en lite paus i fest och slöseri med pengar och tar det som en once-in-a-lifetime-chans att se allt jag vill se på andra sidan jorden. Något som de flesta bara drömmer om att få uppleva. Mig går det ingen nöd på, men det innebär inte att jag inte längtar tills jag kommer hem och spenderar nyår med vänner och champagne!

För mig är det just nu värt att strunta i alkohol, fylla, bakisdagar och bakismat. Det ger mig ingenting förutom illamående och en tom plånbok. Istället väljer jag att i 8 månader satsa på min träning, min kropp, mig & Daniel och vår resa!

No more.



Kommentarer
Postat av: Mickan

Gött då vet vi vem som kommer bli fullast på nyår ;P Du kommer inte tåla en droppe efter upehållet haha :) Men det är lätt värt det för både din träning och ekonomins skull!

2012-05-06 @ 23:55:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback