Nyttigt snacks.

En av mina nya favoriter när det gäller snacks har blivit en kombination av päron och celleri. Man kan absolut göra det som en fruktsallad och tillsätta lite andra saker som man tycker om. Eller göra som jag och äta det som små mackor. Päron-mackor med celleri-pålägg. Det är supergott och de bryter av varandra så himla bra. Päronets sötma mot cellerins fräna, beska smak passar utmärkt!

När jag känner mig sugen på något eller bara behöver en lite kick i blodsockret brukar jag skära upp ett päron och en celleri-stång. Celleri är superbra för kroppen och man använder mycket energi för att bryta ner det i magen. Det krävs såklart en väldig massa celleri för att det ska visa något kortsiktigt resultat, men på lång sikt är det superbra att äta lite celleri om dagen. Det sätter igång matsmältningen och allt sånt där bra =)

Nam nam nam!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback