Periodisk fasta Dag 10.

Snart har 2 veckor gått av min testperiod med periodisk fasta och jag tycker att det har fungerat riktigt bra. Jag trivs med att hålla mig till bestämda tider och jag har märkt att jag oftast ligger väl inom tidsramen och är färdigäten omkring 20. Jag har under 10 dagar inte ätit någonting före klockan 11 på morgonen och inte heller efter klockan 21 på kvällen. Dessutom har jag kört på det här med LCHF-kost, vilket innebär inga eller väldigt lite kolhydrater och även det har fungerat bra. Vem behöver bröd, pasta, ris, potatis och socker? Det klarar man sig lätt utan, även om det är liite svårt med fantasin att komma på nya maträtter när man inte använder kolhydrater. Men nu har morsan köpt en LCHF-kokbok så jag får be henne om recept!

Idag tog jag en lång sovmorgon, gick inte upp förens halv 12. Det blev frukost direkt, havregrynsgröt med gojibär (50g havregryn + 10g gojibär). Sedan har jag legat i sängen mest hela dagen och studerat lite på egen hand, eftersom mina kurser för våren är slut. Daniel har just nu tenta-p, vilket innebär att han är upptagen från morgon till kväll med sin dator. Därför har jag fått roa mig själv i form av framtidsplanering och informationsstuderande. Det går ingen nöd på mig inte.

Runt klockan 4 kom vi på att vi knappt har någon mat hemma och det blev full rulle till affären. Middagen bestod av stekta biff-gryt-bitar i pepparsås, majskolvar och sallad på tomat, gurka och avokado. Till efterrätt blev det lite yoghurt med vaniljsmak (självklart kalori och kolhydratsnål!). Till maten såg vi på halvåtta hos mig, som är ett av våra favoritprogram. Jag tycker att det passar rätt bra att se på till maten plus att man får en massa fina tips på goda middagar.

Nu ska jag snart sova och har precis fått reda på att jag börjar 06.45 imorgon. Jag kommer dö. Det kommer vara svinkallt ute och jag har ingen jacka. Varje gång jag börjar så tidigt så håller jag på att frysa ihjäl, och nu ska jag göra det två dagar i rad. Uscha. Jag får helt enkelt drömma mig bort till min och Daniels sommarresa i början av februari och tänka på de här bilderna vi tog på två olika stränder (nedan).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback