Ryggjävel.

Veckans schema var så jävla bra utlagt och jag var så taggad på att komma igång med stenhård styrketräning vid sidan av mina promenader. Tisdagens styrka gick skitbra och jag körde på rätt hårt. Onsdagens träningspass var inplanerat på morgonen innan jobbet och på vägen dit var jag faktiskt på G. Väl på gymmet blir min lycka kortvarig då jag sliter ut ryggen på roddmaskinen. Pang! Så har jag fått ryggskott igen. Jag blir så himla sur, varför händer det nu? När jag äntligen ska påbörja min rejäla träning så pallar inte ryggen.

Igår på jobbet tog jag det lugnt och allt funkade bra, tills jag skulle ta på mig skorna och dra hemåt. Då smäller det till ännu en gång och den här gången kan jag inte röra mig alls. Benen vek sig när jag skulle ställa mig upp och jag var tvungen att sjukanmäla mig idag.

Som tur är hade Daniel tabletter kvar från sin munoperation så jag har legat nerdrogad och sovit i 12 timmar. Idag känns det något bättre, jag kan gå utan att ramla ihop. Vilar idag och hoppas på att det känns bättre till ikväll så att jag kan jobba imorgon. Jag vill verkligen inte förlora mina timmar, då blir lönen obefintlig.

Så, lite ändringar i veckans planering blir det och jag tar det lugnt resten av veckan. Skär ner på träning för att vila ryggen och skär ner på maten för att kompensera. Så tar jag nya tag så fort ryggen har läkt och känns bra igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0