Taking over the world.

Jag halvligger i sängen med plugg som högsta prioritet under min första lediga dag. Daniel har ockuperat hela soffan och min doktor har förbjudit mig att sitta, så sängen är enda lösningen. Det är lite svårt att skriva liggandes, men går ändå förvånandsvärt bra.

Jag har världens mest intressanta uppgift att skriva och som ska vara inne på fredag. Jag ska nämligen skriva om en Business Trend genom att göra en kort rapport på engelska. Väldigt intressant och jag har valt att skriva om varför det engelska språket tar över världen. Genom att läsa om det här har jag upptäckt att Sverige, fram till 2009 inte hade något officiellt språk. Det var alltså först 2009 som man stadgade att Svenska skulle vara det officiella språket i Sverige. Personligen blev jag lite chockad över det, för jag var helt säker på att vi hade haft det mycket längre.

Det är alltid lika kul att göra bakgrundsundersökningar till små/stora uppsatser för det händer så mycket på vägen och man kommer över både onödig och sjukt intressant information.

För övrigt mår min rygg lite bättre idag och jag hoppas att den klarar av två timmars sittande framför en bioduk ikväll utan att strejka för mycket imorgon. Sen har jag bestämt mig för att satsa mer på mitt tecknande framöver och försöka att komma igång med ritandet och skapandet igen. Det har alltid varit en stor del av min vardag men på senare år har det blivit mindre och mindre, vilket är otroligt tråkigt. Så nu, nu sätter jag igång igen efter att min sista uppgift är inlämnad och plugget är klart för den här terminen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0