Valborg.

Igår var det valborg och jag antar att alla hade riktigt kul med en massa fest. För mig blev det jobb hela dagen och sedan skypedejt med Ellis i 4 timmar. Det var helt underbart att få lite uppdatering om bästis liv på andra sidan jorden. Men samtidigt blev jag lite sentimental och känner att jag verkligen saknar hem. Jag trivs hur bra som helst i Australien men jag saknar vännerna och familjen.

Det jag saknar allra mest är alla mina spontanresor till vänner. Att bara dra iväg och ringa på vägen för att meddela att man kommer över en helg. Komma fram, slänga grejerna i soffan och dra ut på promenad med hundarna, sätta sig på balkongen eller en parkbänk och dricka kaffe, snacka om allt mellan himmel och jord. Gå ut och festa och bara röja runt för att sedan återigen sitta på balkongen i timmar och snacka.
Men nu är det bara 8 månader kvar tills jag kommer hem till kära Sverigeland och kan leka med alla mina underbara vänner. Alla är välkomna hem till mig för att fira att jag är hemma =) !

Ellis & Jag, sommar 2011.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0