Waiting.

Alla här hemma är spända. Vi trippar på tårna i väntan på att bebben ska komma. Vår housemate är gravid och det är beräknad nedkomst i övermorgon!! Men ännu ser vi inte skymten av att det ska sätta igång. Vi får hålla tummarna att den är tyst och snäll när den väl kommer, så att vi inte måste flytta ut på grund av sömnbrist. Vi lär ju också märka om bebis är något för oss, eller om man helt enkelt ska strunta i att skaffa barn för att det är för jobbigt.. Haha, nej då. Bebisar är underbara ♥

Dagen har gått lagom långsam idag. Jag tycker om när dagar går så där lagom långsamt så att man hinner med allt man måste göra, samtidigt som det känns som att det finns gott om tid över för onödiga saker. Som att ta en powernap till exempel. Det var precis vad jag gjorde när jag kom hem, fast ofrivilligt. Då undrar väl ni hur man kan ta en powernap ofrivilligt, men det är jätte-enkelt. Man lägger sig bredvid en pojkvän som pluggar i sängen, lutar huvudet mot hans axel och tänker: "jag ska bara mysa lite och vila ögonen" och snark så vaknar man en halvtimme senare. Daniel somnade också, annars hade han garanterat väckt mig.

Det var full rulle på jobbet idag igen, det känns nästan som att sommaren har kommit tillbaka och det är omkring 29-32 grader varje dag. Hoppas det håller i sig ett par veckor till. Hemma däremot är det så fruktansvärt kallt inomhus, för de vi bor med har öppen dörren hela tiden. Husen här i Australien har ingen isolering eftersom det är varmt året runt, men när man har vant sig vid 45 grader i skuggan så är inte 15 grader på natten speciellt skönt! Det känns som svensk vinter i sovrummet. Huvvaligen, svinkallt!

Jag gjorde föresten världens godaste middag idag. Känguruburgare med broccoli&blomkålsgratäng. Och så lite smält ost på gratängen såklart, men bara lite. Det blev en riktig LCHF-middag idag, knappt några kolhydrater alls, vilket är jättebra för min diet. Not so much för Daniels del då han ska äta runt 3500kcal per dag.. hur kommer man ens upp i det?! Tänkte lägga upp receptet på middagen imorgon (jättenyttigt!!) för nu måste jag sova om jag ska orka öppna på jobbet imorgon.


Längtar tills första juli då jag och Daniel har planerat att påbörja vår resa runt Australiens vildmarker.

Så man kan säga att det är dubbel väntan just nu. Vi väntar på bebis och på vårt livs resa.

Kommentarer
Postat av: milenamalmros

åååh Australiens vildmarker låter magiskt :)

2012-05-19 @ 19:57:11
URL: http://milenamalmros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0