Dagens träning.

I söndags bestämde jag mig för att jag måste sluta lata mig och sätta igång med träningen igen. Jag skyller hela tiden på att det är så "svårt" medan vi reser runt och det finns ingen rutin, bla bla bla. Men nu har vi ju faktiskt stannat på ett och samma ställe i 2 veckor och kommer stanna här i minst 2 till, så det finns ingen ursäkt längre.

Därför tog jag mig själv i kragen, sparkade mig själv i rumpan och började träna igår. Duktigt! Jag vaknade, drack en kopp svart kaffe och gick ut på en powerwalk. När jag kom hem körde jag styrketräning i en kvart (börjar sakta med rehabilitering av min rygg).

I morse blev det ingen powerwalk, men däremot körde jag hårdträning i form av hästbajs-plockning, trädgårdsarbete och en kvart styrketräning. Och nu ikväll (det är kväll här, 8 timmar före) tog jag med mig killen ut på en joggingtur. Okej, det blev mest powerwalk, men jag joggade nästan hela tillbakavägen!

Bild från bergsklättring förra veckan.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0