Hästproblem.

Jag har ett stort problem. Det är typ THE problem i världen just nu. För mig ialla fall.

Vi bor som jag skrivit tidigare på en gård i Pomona, i Australien. De har höns, hundar, häst och lite allt möjligt. Nu är prblemet att deras son (som bor på gården och passar den tillsammans med oss) är autistisk. Han är dessutom tvångsmytoman och ljuger om precis allting. Det största problemet är att han har en fix-idé om att inte mata djuren. Han har antagligen fått för sig att de får för mycket mat och är tjocka.

Nu är det så att hästen, som han har som ansvar att mata, är extremt mager och man ser alla ben i kroppen på honom. Han är 17 år och heter Bundi. Och innan jag åker ifrån Australien kommer jag att kontakta djurskyddsföreningen här i Australien för att göra en liten anmälan så att hästen inte svälter ihjäl.

Genom det här inlägget vill jag uppmana ALLA att hålla utkik efter djurplågeri och vanvård. Ser du någon som inte tar väl hand om sitt djur, inte matar det ordentligt eller helt enkelt bara struntar i att djuret mår dåligt, tveka inte! Kontakta någon som kan hjälpa till. Polisen sköter vissa omhändertaganden av vanvårdsärenden, men de har även kontakt med en hel del djurhem. Det är vanligare än man tror med vanvård av djur och ibland kanske ägaren inte ens förstår hur illa det är.

Du som känner någon eller ser någon som vanvårdar sitt djur, kontakta någon som kan hjälpa det djuret! Tveka inte! Gör skillnad och stilla Ditt samvete! Hjälps åt till att göra jorden till en finare plats för alla.

Här är Bundi, han är för smal. Känner du någon vars häst ser ut såhär?
Prata med den personen och sök därefter hjälp på annat håll ifall personen vägrar lyssna!
 
Partiet ovanför ögonen har blivit "håliga".
 
Hans nacke, höfter, ryggrad och rumpben sticker ut.
 
Han har förlorat allt hull runt revbenen, rumpan, ryggraden, höftbenen och har "håligheter" där muskler och fett borde finnas.
 
 
© Bilderna är tagna av mig och tillhör mig. Olovligt användande är förbjudet och anmäls utan förvarning!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0