Kycklingbebisar.

Vi har blivit med kycklingar. De är så söta och fluffiga och helt gula. Vi fick från början 6 stycken, men tyvärr var det den sämsta hönsmamman i världen som kvävde ihjäl 4 av de 6 små liven. Den femte var dessutom helt iskall och "död" innan jag räddade den med hjärtochlung-räddning (konstgjord andning och hjärtmassage). Så nu kan jag skriva upp det på mitt CV: "magisk kyckling-healare".

Då mamman var så dålig har vi bytt ut henne mot en annan höna som sitter på resten av äggen tills de kläcks. Plus att jag har tagit på mig ansvaret som hänsmamma till de 2 små dunbollar som redan har kommit. Jag har inte ännu bestämt namn på dom, för jag behöver hjälp med fantasin. Någon som har något bra förslag?

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0