På rätt spår.

I måndags satte jag igång med lite regelbunden träning igen, efter ett tags uppehåll. Jag har ju tidigare sagt att jag är en person som måste ha struktur och en plan för att fungera optimalt. Har jag struktur på vardagen så brukar allting lösa sig.

Jag har alltså tränat varje dag i 5 dagar, och tänkte fortsätta på det spåret. Jag kör ingen hårdträning just nu utan mina aktiviteter består mest av raska promenader (powerwalk), löpning i backe, lätt styrketräning och utfallsgång. Det räcker just nu för att jag ska känna av att kroppen trivs och för att jag ska bli svettig. Det är dessutom det mesta jag kan göra just nu med tanke på min rygg som lever sitt eget smärtans liv.

På måndag ska jag öka träningen till x2. Dvs, jag kör styrketräningen två gånger på raken, alla övningar 2 gånger. På det sättet ökar jag prestationen och får kroppen att utvecklas åt rätt håll. Det är väldigt viktigt att fortsätta utmana sig själv. Så därför kommer jag varje vecka att öka med ett steg. För att bli starkare, mer uthållig och få en fin och definierad kropp.

Jag har ju till december på mig, sedan åker jag hem till familj och vänner. Och jag vill såklart vara i mitt esse när jag kommer hem och träffar alla efter 16 månader utomlands. Då ska man väl vara snyggare än någonsin?

 
Ursäkta att bilden blev så konstigt grön-aktig i bakgrunden. Den är tagen med webcam och blev inte alls som det var tänkt..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0